Koh Samet och Koh Phangan

Efter pattaya beslöt vi oss att bege oss till Koh Samet i några dagar. 

Ön i sig var helt okej, men den var väldigt turistig med massor av jetskis och båtar överallt på stranen. Sedan var det också väldigt dyrt med boende pga nyårstider då priserna gått upp det dubbla mot vad som anses normalt för ön. Trist, men vi hittade tillslut ett homestay, där vi bodde med en thailändsk familj i några rum som var helt okej!
Annars gjorde vi inte så mycket på ön förutom att sola och bada, äta en jättestor pizza som vi delade på och tog det bara lugnt 

Så efter några dagar med sol och bad begav vi oss till Bangkok där vi sa hejdå till Alexander, Sandra och Louise eftersom de skulle upp i Norra thailand mot Chiang Mai, och vi skulle ner söderut. Trist som tusan, för vi hade så jäkla kul tillsammans allihop och saknar dom sketamycket. Men vi träffar dom när vi kommer hem igen!

I Bangkok köpte vi nattbussbiljett med buss och färja till Koh Phangan. Åkte vid sju på kvällen och var framme klockan elva. Resan tog alltså totalt 27 timmar, usch. Jag blev såklart sjukt direkt när vi kom hit och har haft feber och ont i halsen ända sedan dess. Halsfluss och antibiotika, skitkul. 

Men jag krigade mig igenom nyår som vi firade några av mina vänner från Göteborg och deras vänner som även dom var supertrevliga. VI började kvällen med att äta på tysk restaurang med Wiener Schnitzel och begav oss lite senare på kvällen till Fullmoon partyt på ön där 30 000 personer hade samlats för att inviga det nya året. Vi kom di precis vid tolvslaget och det var helt galet! 

Nu blir det att fortsätta vila och försöka krya på mig. Hejdå :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback