Hoi an

Hej! Nu är tyfonen äntligen över och vi klarade oss oskadda. Precis innan den skulle slå till mot Da Nang, där vi befann oss, så ändrade den kurs och gick norrut istället. Gud vad skönt! 

Nu befinner vi oss i Hoi an efter att ha tagit lokalbussen hit igår förmiddag. En oerhört mysig stad! Vi stormtrivs redan. Hela staden är uppbyggd av små mysiga butiker och skräddare som syr upp kläder samt säljer fina klänningar. Inte det att jag skulle köpa en klänning, men den kvinnliga halvan i sällskapet gillar det! 
Är väldigt sugen på att sy upp en kostym, men får göra det i Thailand innan vi beger oss hemmåt i vår. 

Igår besökte vi den lokala marknaden som låg mitt i staden, där jag fick gå lös på prutningen och köpte mig två par solglasögon. Mina förra damp  ju ner i mekongfloden i Laos när vi paddlade kajak. Provade även den lokala maträtten Cao Lau, som var helt okej! Nudlar, kött och citrongräs. Samt väldigt stark vitlök, namnamnam. 

Idag har dagen spenderats vid havet. Stranden Cua Dai ligger cirka 5 kilometer från hotellet, som förövrigt är jättemysigt, så lånade vi cyklar och begav oss dit så fort vi hade vaknat. Vit sand, höga vågor och en bra väder. Helt perfekt med andra ord! 

Nu ska vi ge oss ut för att leta klänningar och äta något. Hejdå ! 

 
Marknaden 
Café bredvid vårt hotell 
Cua Dai Beach
Haj i vågona
Restaurang vi åt på idag
Nya glajjorna 
Cua Dai
Cykeltjejen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback