Hoi an 2

Ytterligare några dagar har spenderats i Hoi an, och det är utan tvekan vårt favoritställe i Vietnam. 
Bredvid vårt hotell ligger en jättemysig restaurang som heter Café 43, där de serverar öl för 1kr (1kr!!!) som kallas freshbeer, som är en öl som de brygger lokalt och som måste säljas inom 48h. De serverar även en 5rätters middag för 2 som kostade cirka 60kronor totalt, med vietnamesiska rätter. Supergott alltihop! 

Som sagt, allt är super här - förutom en sak. Människorna. Guuuud vad klängiga de är, aldrig stött på något liknande. När man är i turkiet eller liknande är de ju klängiga, men ingenting mot det här. Om en person kommer fram till dig när du går på gatan och ska sälja något(läs när ALLA går fram till dig) så kan de inte ta ett nej,  inte ens efter 10 eller 50 nej, utan de förföljer dig en lång bit och tjatar och tjatar. NEJ, jag vill inte köpa din blinkande boll eller dina fula armband. Överallt! Tillochmed på stranden kunde de sätta sig bredvid en när man solade och satt kvar där i 5 minuter. Eller när man sitter och äter på restauranger går de in och klänger.
Och engelska kunde de ju såklart inte heller.

Nej, nästan så man blev sugen på att lära sig vietnamesiska och lära dom försäljningsargument som inte går ut på att tjata ihjäl personer som inte ens har ögonkontakt med dig och säger nej 50 gånger. 

Annars har vi också gått runt och kollat på lite kulturella sevärdheter och tagit det lugnt. Oldhouse, lite templen osv. Brände mig ganska rejält i ansiktet härromdagen (trots att vi bara låg i 4 timmar och jag hade smörjt in mig med solfaktor 50 i hela ansiktet) så blev att undvika solen så gott det gick, samt köpa ett linne till mig och en fin röd klänning till Rebecca. 

Nästa stopp - Nha Trang. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback